
Regelmatig krijg ik vragen over de grafiek die ik gebruik om de stand van zaken rond de aflossing van mijn huis bij te houden, zie onderstaand. Uiteraard heb ik hiervoor een spreadsheet, of liever gezegd: een werkblad in de gezamenlijke administratie van Vriendin en mijzelf. En die wordt automatisch bijgewerkt als de maandelijkse afschrijving door de bank heeft plaatsgevonden.
Op verzoek van diverse lezers heb ik mijn hypotheek-pagina apart beschikbaar gemaakt, je kunt ‘m vinden op de Downloads-pagina. Hij maakt gebruik van twee eenvoudige Visual Basic functies, die uiteraard ook zijn inbegrepen in de spreadsheet. En de spreadsheet bevat ook mijn grafiek.
Hoe houd jij jouw hypotheek en aflossingen bij?

Toch best wel leuk zo’n visualisatie van de situatie. Zelf houd ik het alleen maar bij in onze nettowaarde berekeningen.
Dit is wel een erg leuke weergave, thanks! Zelf ben ik niet zo’n Excel guru, ik heb gewoon alle termijnen doorgetrokken en extra kolommen toegevoegd voor de aflossing/extra aflossing waarbij de boel in een grafiekje wordt getoond. Ik ga eens kijken of ik dit kan integreren, dat maakt het geheel weer wat visueler
Wat leuk hoor! Ga ik eens uitproberen.
kleur elke maand een vakje, maar vind dat nog niet heel erg duidelijk. niet echt iets gevonden wat ik duidelijk en fijn vond, tips welkom 😉