In mijn agenda stond al een tijdje een herinnering voor de verlenging van mijn mobiele telefoonabonnement. Geldnerd is een SIM-only gebruiker, en mijn huidige abonnement was in alle haast afgesloten toen mijn vorige Nederlandse nummer tijdens het verblijf in het Verre Warme Land spoorloos verdween.
Maar nu was ik al even aan het rondkijken. Data heb ik genoeg, vooral omdat die gratis verdubbeld is sinds mijn mobiele-telefoonprovider en onze internetprovider gefuseerd zijn, en ik dus ‘beloond’ word omdat ik bij beide klant ben. Maar ik wilde wel graag meer belminuten, want dat was erg karig (en kostte me dus de afgelopen periode regelmatig geld bovenop het abonnementstarief). En vooral: ik wilde zeker niet meer gaan betalen. Liefst minder uiteraard. Dat was nog een lastige, want als ik het vergelijk met een paar jaar geleden lijkt het er niet op dat de abonnementen goedkoper geworden zijn. O ja, en ik wilde ook wel graag bij de huidige provider blijven.
Afgelopen weekend heb ik mijn slag geslagen. Er was een kortingsactie waarbij de abonnementen met 50% korting werden aangeboden. Voor de hele looptijd. Dus ik heb een tweejarig abonnement afgesloten, met iets meer data (zo ‘weinig’ als in mijn oude abonnement is geen optie meer) die dus ook nog eens gratis verdubbeld wordt (Spotify streamen tijdens de dagelijkse treinreis, jippie!). En met onbeperkte belminuten. Dat is dan in deze categorie het instapabonnement, het kost me € 8 per maand minder dan mijn huidige abonnement. Oftewel, € 192 bespaard voor de komende twee jaar. Wie het kleine niet eert…
Het kan vast nog goedkoper. Maar mijn mobiele telefoon is mijn life-line, ik doe vrijwel alles digitaal. Dus daar neem ik geen risico’s mee. Een vaste lijn hebben we al heel lang niet meer. En over twee jaar kijken we wel of er nog wat te besparen valt.
Hoe is het met jouw telefoonabonnement?