Weekend zonder TV en internet

  • Berichtcategorie:Wonen

Toen we afgelopen vrijdagavond thuiskwamen van ons werk merkten we al snel dat er iets niet klopte. Vriendin zette de TV aan om even naar het journaal te kijken, maar geen signaal. Ook internet deed het niet. Zelfs toen we de TV-kabel rechtstreeks in de TV plugden en op zoek gingen naar ouderwetse analoge signalen verscheen er helemaal niks. Voor de zekerheid heb ik het kabelmodem nog even rechtstreeks ingeplugd op de coax-kabel die ons huis binnenkomt, maar ook dat leverde geen werkend signaal op.

Storing bij de kabelaar? Op de website was niks te vinden, maar ik heb al eerder gemerkt dat de storingsmeldingen daar niet helemaal betrouwbaar zijn. Dus toch maar de helpdesk gebeld. En die kon inderdaad ons modem niet zien. Maar de modems van de buren rondom ons wel. Het was dus echt specifiek iets hier. Uiteraard was er altijd de kans dat het signaal spontaan weer terugkomt, maar voor de zekerheid werd er toch maar een bezoekje van de monteur ingepland. Die, vanwege het lange pinksterweekend, pas dinsdag kon komen.

En dan heb je dus een weekend geen internet. En merk je dus hoe afhankelijk we ons ervan gemaakt hebben. Een groot deel van onze video- en audio-consumptie is via internet, met Sonos, Spotify, Netflix en streaming radio. Dat werkte dus niet. Wel heb ik van mijn smartphone een WIFI-hotspot gemaakt, zodat ik in elk geval mijn beleggingen bij kon werken. De Geldnerd in mij wordt erg onrustig als dat een weekend niet kan… Voor de rest hebben we er niet veel aan gemist dit weekend. Het was lekker weer, we zijn veel op pad geweest. En ik heb veel gelezen, dat wel.

Dinsdagmiddag kwam de monteur. Zijn eerste vraag was: doet het ’t alweer? Ik keek naar het modem, en inderdaad… Een en al groene lampjes. Voordat de monteur aanbelde had hij eerst even in de verdeelkast hier om de hoek gekeken. En daar lag inderdaad een los kabeltje. Die van ons. Vermoedelijk eruit getrokken door een overijverige of klunzige medewerker afgelopen vrijdag.

Hij heeft op de kabel nu duidelijk aangegeven dat die bij ons adres hoort. En ze zoeken nog even uit wie er afgelopen vrijdag in die verdeelkast geweest is. En wij hebben weer verbinding met de wereld, hoera! Ik heb er nog wel even een mailtje aan gewijd richting de kabelaar, want per slot van rekening heb ik wel vier dagen zonder dienstverlening gezeten. Een uurtje later werd ik al gebeld. We krijgen 40% korting op de eerstvolgende rekening.

Heb jij wel eens verbindingsproblemen?

Dit bericht heeft 4 reacties

  1. Amber tree

    Mooie geste, die 40 pct.

    Onlangs heeft onze router het begeven. Was de dag erna al gefixt…

    Een wifi hotspot via mijn gsm is al vaak een oplossing geweest als ik ergens was zonder wifi. Ze bestaan nog die plaatsen…

  2. Minimaal

    Jup. Af en toe ligt er eens een kabel uit in Amsterdam of zo en dan hebben wij hier in het oosten des lands problemen met het internet. De laatste keer was het voor een aantal dagen en heel de stad kwam op tijd..

  3. Team CF

    Lijkt me heerlijk rustig! Maar als ik eerlijk ben zal ik ook wel last hebben gehad van ontwenningsverschijnselen….zeker aangezien de mobiel geen data plan heeft.

  4. Ja, wel eens! Hoewel ik er in mijn oude huis vaker last van had dan hier. Toen zat ik ook wel heel erg ver van het kastje. Aan de ene kant lijkt een weekend offline me heerlijk. Aan de andere kant zijn dingen die me ontspannen ook weer vaak online te vinden!

Reacties zijn gesloten.